ÁRVERÉSI HIRDETMÉNY

Szécsény Város Önkormányzata Képviselő-testületének 80/2017.(IV.25.) számú határozata alapján árveréssel történő értékesítésre meghirdeti az önkormányzat tulajdonában álló,

  • Szécsény, Május 1. út 1/A. szám, 219/4 helyrajzi szám alatt található, kivett tűzoltószertár megnevezésű, 214 m2 alapterületű ingatlant. 

Az árverés kiírója: Szécsény Város Önkormányzata – 3170 Szécsény, Rákóczi út 84. 

Az árverési hirdetmény kifüggesztésének napja:            2017. április 26.

Az árverési hirdetmény levételének napja:                     2017. május 5. 

Az árverés napja:      2017. május 8. (hétfő) de.1000 óra

Az árverés helye:

Szécsényi Közös Önkormányzati Hivatal (3170 Szécsény, Rákóczi út 84.) Haynald Lajos kistanácskozó terme

Ajánlattevők köre:

– magánszemély

– jogi személy

– jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet

Az árverés a vagyontárgy értékesítésének nyilvános, a pályázók közvetlen részvételével és jelenlétével megvalósuló versenyeztetés, mely során a vételár a nyilvános liciten licitlépcsők alkalmazásával kialakult legmagasabb ajánlati ár.

A versenyeztetési eljárás során, annak minden résztvevője köteles biztosítani a verseny tisztaságát, az esélyegyenlőséget és a nyilvánosságot.

Árverés tárgya:                          volt                           Tűzoltószertár épülete

címe:                         Szécsény, Május 1. út 1/A.

helyrajzi száma:        219/4.

alapterülete:              214 m2

rendeltetése:              raktár

közműellátottsága:    elektromos árammal ellátott

 

Az ingatlan műszaki állapota:    – elektromos hálózat: külön mérővel, 220V/10A,

– belső falfelületek: festett

– alapozás: rakott kőalap

– vázszerkezet: tégla falazat

– födémszerkezet: fa szerkezetű

– tetőszerkezet: fa szerkezetű nyeregtető, cserép héjalás

– külső felületek: nemes vakolat

– az ingatlan felújításra szorul

 

Helyiség Padlóburkolat Falfelület Alapterület
raktár beton festett 42,14 m2
raktár beton 13 m2
raktár 8 m2
iroda 4 m2

 

Az ingatlan megtekintésének, valamint az árverésre vonatkozó kérdések feltevésének, információszerzés időpontja:                                                   

Előzetes telefonon történő egyeztetés alapján 2017. május 5. (péntek) 1300 óráig. (32/370-199/213 vagy 223 mellék Galó Gáborné vagy Viziné Illés Ágnes)

Induló ára:                             2.240.000 Ft, azaz kettőmillió-kettőszáznegyvenezer forint 

Licitlépcső mértéke:               50.000 Ft, azaz ötvenezer forint 

Biztosíték megfizetése és fedezetigazolás:

– Az árverés résztvevői 2017. május 8-ig kötelesek az induló ár 10%-át pályázati biztosítékként megfizetni.

– Az árverésen az vehet részt, aki az induló ár 10%-ának megfelelő összegű biztosítékot letéti díjként az Önkormányzat számlájára – legkésőbb az árverés megkezdéséig – befizeti és a befizetés tényét az árverésen igazolja, valamint hitelt érdemlően igazolja a vételár fedezetének meglétét. is.

– A biztosíték összegét a felek eredményes árverés esetén a vételárba beszámítják.

– A biztosíték visszajár az árverés visszavonásától, és nem nyert ajánlattevő esetén az árverésen való eredményhirdetésétől számított 15 napon belül.

– Nem jár vissza biztosíték, ha az ajánlattevő az ajánlatát az ajánlati kötöttség időtartama alatt visszavonta, vagy a szerződés megkötése neki felróható okból hiúsult meg.

Az összeg megfizetése Szécsény Város Önkormányzata K&H Banknál vezetett 10402142-21424304 számú fizetési számlájára átutalással történhet. A nyertes által befizetett biztosíték összegét a vételárba be kell számolni. 

Az árverésen az vehet részt aki, az árverés megkezdését megelőzően bemutatja az árverés vezetőjének alábbi dokumentumokat:

– személyi igazolványát, egyéni vállalkozói igazolványát (egyéni vállalkozói igazolvány kiváltására irányuló szándéknyilatkozatot), illetve ha a jelentkező gazdasági társaság, akkor 30 napnál nem régebbi cégkivonatot (folyamatban lévő cégbejegyzési eljárás igazolását).

– biztosíték letétbe helyezésének igazolását

– legalább az induló ár erejéig szóló fedezetigazolást (banki igazolás)

– meghatalmazott esetén a közokiratba, vagy közjegyző által hitelesített teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt maghatalmazást.

 

Felhívom az ajánlattevők figyelmét, hogy az árverési hirdetmény feltételeinek elfogadására, és az ellenszolgáltatás teljesítésére az árverési jegyzőkönyvben nyilatkozni kell.

Szerződéskötés:

Az árverésen nyertes ajánlattevővel az eredményhirdetéstől számított 30 napon belül kell szerződést kötni.

Szerződéskötés tervezett időpontja: 2017. május 30.

Fizetési feltételek:

Az árverési eljárás során meghatározott pályázati induló ár a képviselő-testület által meghatározott vételár.

Az árverés nyertesének az ingatlan vételárát az adásvételi szerződés megkötését követő 30 napon belül kell megfizetni Szécsény Város Önkormányzata K&H Banknál vezetett 10402142-21424304 számú fizetési számlájára.

 

Terhek és kötelezettségek:

– A vételár hiánytalan megfizetéséig az Önkormányzat az ingatlanra vonatkozó tulajdonjogát fenntartja.

– A vevő köteles hozzájárulni ahhoz, hogy a tulajdonjog-fenntartással történt eladás ténye az ingatlan-nyilvántartásba az eladó javára bejegyzésre kerüljön. A bejegyzett tulajdonjog fenntartás tényének törléséhez történő hozzájárulás megadására a polgármester jogosult. A polgármester a tulajdonjog fenntartás tényének törléséhez hozzájárul, ha a vevő a még fennálló vételár tartozását maradéktalanul kiegyenlítette.

– Amennyiben az ingatlan megvásárlása érdekében a vevő pénzintézeti kölcsönt vesz igénybe, a vevő tulajdonjogának ingatlan-nyilvántartásba történő bejegyzése iránti ingatlan-nyilvántartási eljárás felfüggesztése kérhető.

 

Egyéb Tájékoztatás:

– A licit lebonyolítása során az ajánlati összeget legalább az árverési felhívásban meghatározott összeggel lehet emelni.

– A licitálásban részt vevők kézfelemeléssel licitálhatnak.

– Az árverésen az induló ár nem csökkenthető.

– Az árverést addig kell folytatni, amíg az ajánlati árat egy licitáló tartja csak. Ha az árverésen készpénzes ajánlattevő és pályázati forrásból fizetni szándékozó ajánlattevő is pályázik, úgy a licit során kialakuló azonos ajánlatkor a készpénzes ajánlattevőt kell nyertesnek nyilvánítani.

– Ha a licit során megtett ajánlatok összege megegyezik, és új ajánlatot egyik ajánlattevő sem tesz, a tárgyalást levezető személy a nyertes ajánlattevőt – sorsolással állapítja meg.

– Az árverés eredménye az árverésen kihirdetésre kerül. Az eredmény megállapítását követően az érintett ajánlattető tájékoztatást kap a szerződéskötés feltételeiről és határidejéről.

– Eredménytelen az árverés, ha azon nem tettek vételi ajánlatot vagy az árverés győztese, illetve az írásban értesített második legjobbnak ítélt ajánlattevő 30 napon belül nem köt szerződést.

– Eredménytelen az árverés akkor is, ha a kiíró valamely ajánlattevőnek az eljárás tisztaságához fűződő, vagy a többi ajánlattevő érdekeit egyébként súlyosan sértő cselekménye miatt az árverés eredménytelenné nyilvánítása mellett döntött, vagy amennyiben a kiíró az eljárást indokolás nélkül eredménytelenné nyilvánította.

– Az árverés eredménytelensége esetén a megismételt árverésen nem vehet részt az, aki az előző árverésen nyertes vevőként, vagy utóbb a nyertes helyébe lépett második legjobb ajánlatot tevőként később a szerződéskötéstől visszalépett, vagy a vételárat határidőn belül nem fizette meg.

Szécsény, 2017. április 26.

Stayer László                                                              Dr. Bagó József

polgármester                                                                      jegyző

LOMTALANÍTÁS

OLVASÓINK KÉRDEZTÉK!!!!!
Miért volt szükség változásra a lomtalanítás ügyében?
A korábban Szécsényben dolgozó bátonyterenyei vállalat sajnos felszámolásra került. A katasztrófavédelem, a nagyobb bajt elkerülendő, ideiglenesen kijelölt számunkra egy gyöngyösi céget, amelynek most járt le a megbízatása és mivel ők területileg nem voltak illetékesek, nem folytathatták itt. A szóba jöhető cégek közül Balassagyarmat szolgáltatása volt a legkedvezőbb.
Mi a fő változás?
A legfontosabb, hogy a lomtalanítás a balassagyarmatiaknál alkalmazott technológia szerint történik, ez a szécsényieknek annyi változást jelent, hogy gyűjtőpontra (Borjúpást patakpart) kell vinni a lomokat szombaton. Más napon nem lehet. A lomokat szelektív módon átveszik a közszolgáltató munkatársai. Reggel 6 órától 16 óráig.
Sokan kérdezték, hogy mi legyen a nehezen szállítható nagyobb darabokkal?
Nyugdíjasok és szociálisan rászorultak esetében tudunk segíteni. Amennyiben önkormányzatunknál, Galó Gábornénál jelzik csütörtök délig (370-199/213), hogy szállítási igényük van, akkor a nagyobb darabokért pénteken a közszolgáltató elmegy.

LOMTALANÍTÁS

LOMTALANÍTÁS 2017. ÁPRILIS 25-29.

Tisztelt benczúrfalvai, pösténypusztai és szécsényi lakosok!

A Balassagyarmati Városüzemeltetési Nonprofit Kft., mint Szécsény város közszolgáltatója,
2017. április 29-én szombaton lomtalanítás keretén belül gondoskodik Szécsény Város Önkormányzatának megbízásából a nagydarabos háztartási hulladékok szervezett gyűjtéséről és elszállításáról.

A lakossági lomtalanítás kijelölt gyűjtőponton történik.

Gyűjtőpont és a konténerek kihelyezési időpontja:

Április 29. Szombat (8-16 óráig):

  • Borjúpást úton az ÉMÁSZ telep mellett a patak parton. A lomtalanítás időtartama alatt egy irányba lehet majd behajtani a Borjúpást útra a Haynald út felől, kérem figyeljék az erre figyelmeztető táblákat.

Pősténypusztán és Benczúrfalván a lomtalanítás május 8-án hétfőn, a vegyes hulladék gyűjtés-szállítás napján történik majd. Természetesen április 29-én szombaton a gyűjtőpontra minden lakos elhozhatja lomtalanítandó hulladékát.

A kijelölt gyűjtőponton konténerek állnak majd az Önök rendelkezésére, a megadott napon 8-16 óra között.

Felkérjük Önöket, hogy városunk tisztasága, rendezettsége és a környezetünk megóvása érdekében csak a kijelölt helyen helyezzék el a lomokat.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy más területre vagy a meghirdetett időponton kívül lomot kihelyezni tilos, azt nem áll módunkban elszállítani.

A lerakási tilalom megsértése szabálysértési eljárást von maga után, helyszíni bírság is kiszabható.

A felügyeleti szervek a lomtalanítás ideje alatt fokozottan ellenőrzik a lerakási tilalom betartását.

A lomtalanítás során leadható LOM az ingatlanoknál keletkező olyan háztartási hulladék, nagyobb méretű nem veszélyes hulladék, mely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja.

A lomtalanítás során leadható hulladékok:

A feleslegessé vált nagyobb méretű berendezési tárgy: bútorzat, ágybetét, fotel stb.

Felhívjuk a figyelmet, hogy tilos veszélyes hulladékot a lomok közé rakni, mivel az sok esetben nem azonosítható, és a csomagoló anyagok sérülése miatt mind a környezetre, mind az ember egészségére megnövekedett kockázatot jelent.

N E M leadható hulladékok:

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy építési,bontási hulladék, építési anyagok, nyesedék, kerti hulladék, föld, trágya, zöld hulladék, állati tetemek, elektronikai hulladék, veszélyes hulladék (pala,akkumulátor, szárazelem, festékes göngyölegek, növényvédő szerek és azok csomagolása, veszélyes összetevőjű tisztítószerek,  és göngyölegeik használt étolaj, olajos flakon, fáradt olaj, fénycső, gyógyszer egyéb veszélyes összetevőjű hulladékok) a háztartásban napi szinten keletkező háztartási hulladék, autógumi, autóalkatrész, ipari vagy mezőgazdasági vállalkozásból vagy tevékenységből keletkező hulladék NEM tartozik a lomok közé és lerakása a lomtalanító helyekre tilos. 

A meghirdetett lomtalanítási tárgyakon kívül az egyéb nem veszélyes hulladékokat – kommunális, és építési – a közszolgáltató csak külön térítési díj ellenében szállítja el.

A veszélyes és elektronikai hulladékok begyűjtésére a közszolgáltató szervezésében külön időpontban kerül majd sor.

Segítséget nyújtunk a szociálisan rászoruló és egyedülálló nyugdíjas lakosok részére és kérésükre lakóhelyükről elszállítjuk a hulladékot április 28-án pénteken. A szolgáltatás igénybevételéhez előzetes bejelentés szükséges, mely megtehető április  24. hétfőtől, április 27. csütörtök délig. A személyes adatokon kívül be kell jelenteni a lomtalanítandó tárgy terjedelmére vonatkozó adatokat és jellegét is.

Érdeklődési lehetőségek és segítség kérése a lomtalanítandó tárgy elszállításához  a 32/370199 telefonszám 213 mellékén. Személyesen felvilágosítást lehet kérni a polgármesteri hivatal Igazgatási és Hatósági osztályán Galó Gáborné igazgatási ügyintézőtől.

Kérjük közreműködésüket a lomtalanítás sikeres lebonyolításában, egyben a meghirdetett időpont szigorú betartásában! Felhívom a lakosság figyelmét arra, hogy a lomtalanítás a Szécsényben, Pősténypusztán és Benczúrfalván élő lakosoknak szól és munkatársaink ellenőrizhetik a hulladék lerakása előtt a bejelentett lakhelyet.

Kérjük, legyen segítségünkre abban, hogy a lomtalanítás zökkenőmentes legyen!

Szécsény város az otthonunk, ezért úgy óvjuk! Kérjük, Ön is segítsen ebben!

Köszönjük az együttműködését!

Balassagyarmati Városüzemeltetési Nonprofit Kft.

és Szécsény Város Önkormányzata   

Szécsény Város Hivatalos Weboldala